چند روزی است که لباس غیرمتعارف وزیر خارجه مجارستان در سفر به بحرین سوژه رسانه‌ها شده و مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال نحوه لباس پوشیدن سیاستمداران از آن موضوعاتی است که همیشه مورد توجه مردم و رسانه‌های دنیا بوده و در جهان کدهای خاصی دارد که همه ملزم به رعایت آنها هستند.

لباس دیپلمات ها

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود این برخی از سیاستمداران و دیپلمات‌ها در سفرهای رسمی یا غیررسمی و در جلسات مختلف با لباس‌هایی غیرمتعارف حاضر می‌شوند که گاهی به‌معنای نقض پروتکل‌ها نیست، اما چندان هم به مذاق مردم خوش نمی‌آید و آنها را تبدیل به سوژه‌ای برای رسانه‌ها و فضای مجازی می‌کند. در ادامه این مطلب با چند نمونه از سیاستمدارانی که با پوشش غیرمتعارف در مراسم رسمی حاضر شده‌اند، آشنا می‌شوید.

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی
وزیر خارجه مجارستان

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی

پوشش «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان، پس از سفرش به منامه، پایتخت بحرین، جنجال گسترده‌ای به پا کرد. او که با تیشرت و شلوارک وارد فرودگاه منامه شده بود، مورد استقبال رسمی قرار گرفت. هرچند وزارت خارجه بحرین عنوان کرده که وزیر مجارستانی، نیمه‌شب وارد این کشور شده و استقبال رسمی در کار نبوده و فردی که او را پذیرفته است، یک مقام بحرینی در همان سطح دیپلماتیک نیست؛ با این حال کاربران فضای مجازی در اعتراض به لباس سیارتو، آن را بی‌ادبی و بی‌حیایی دانستند.

سناتور آمریکا

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی

سناتور تد کروز، در اوت ۲۰۲۲مستقیماً از یک بازی بسکتبال با چند دستیار عرق کرده و با پوششی غیرمتعارف برای رأی دادن وارد مجلس سنا شد. او تیشرت و شلوارک به پا داشت و توانست با همان پوشش وارد مجلس شود و رأی بدهد.

نخست‌وزیر بریتانیا

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا یکی از دیپلمات‌های مشهور در زمینه پوشش‌های غیرمتعارف است که همواره با موهایی آشفته دیده می‌شود. البته تنها موهای نامرتب او نیست که مورد توجه واقع شده، تصاویر او در حال دوچرخه‌سواری با کت و شلوار، دویدن با شلوارک‌های گلدار، لباس‌های نامرتب و چروک، کلاه‌های کج و ... بارها در طول فعالیت‌های سیاسی او دیده شده است؛ به‌عنوان مثال پوشش عجیب‌ و غریب بوریس جانسون، پیش از رفتن او به کنفرانس حزب محافظه‌کار در منچستر بسیار خبرساز شده بود. تصاویر او نشان می‌داد که جانسون پیش از رفتن به کنفرانس با یک پیراهن سفید رسمی همراه با شلوارک ورزشی در حال ورزش صبحگاهی بود که این تصاویر دستمایه شوخی کاربران در فضای مجازی شد.

شاه تایلند

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی

یکی دیگر از موارد عجیب از پوشش سیاستمداران، لباس‌هایی است که شاه تایلند در فرودگاه مونیخ به تن کرده بود. ماها واجیرالونگکورن ۶۴ساله در فرودگاهی در مونیخ با یک تاپ، شلوار جین آویزان و خالکوبی‌های تقلبی دیده شد. با اینکه او در مراسمی رسمی نبود، اما پوشش عجیب او مورد توجه کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها قرار گرفت.

دیپلمات گینه‌ای

جنجال لباس نامتعارف دیپلمات اروپایی | مقامات رسمی با تیپ های غیر رسمی

یک دیپلمات گینه‌ای با حضور در نشست روسیه و آفریقا در سن‌پترزبورگ انتخاب لباس بسیار غیرمعمولی را انجام داد و لباسی را انتخاب کرد که با چهره ولادیمیر پوتین تزیین شده بود. لاما ژاک سووبا، کارمند سفارت گینه، با پوشیدن تیشرتی با پرتره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، عشق و علاقه خود را به او به نمایش گذاشت. رسانه‌های روسی گزارش دادند که این دیپلمات در سفارت گینه در مسکو کار می‌کند. این دیپلمات درباره لباس عجیب خود گفته بود: من ۳ سال است که این لباس را دارم، زیرا بسیار دوستش دارم؛ بنابراین هر زمان و در هر مکان آن را می‌پوشم. امروز می‌خواهم به مردمم نشان دهم که روسیه و آفریقا دوستان بزرگ‌تری نسبت به قبل خواهند بود.


کد خبر 879845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha